07-11-17, 16:07 | |
«Без індивідуального підходу залізо іржавіє, не знаходячи застосування, стояча вода на холоді замерзає, а розум людини - чахне.» Леонардо да Вінчі
1. Обґрунтування актуальності досвіду, практичне значення.
У ХХІ столітті Національна доктрина освіти в Україні має забезпечити підготовку людей високої культури, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, мобільності в освоєнні і впровадженні новітніх наукових та інформаційних технологій. Останнє можливе лише за умови індивідуального підходу до кожної дитини. Індивідуалізація являє собою засіб, що дозволяє за рахунок організації освітнього процесу більш повно враховувати інтереси, схильності й здібності учнів, створювати умови для навчання школярів відповідно їх нахилів. Прогресивні педагоги минулого індивідуальний підхід розглядають як засіб просування кожного учня до нових рівнів розвитку. 2. Основна ідея досвіду, її інноваційна значущість. На сучасному етапі розвитку педагогічної науки у нашій країні однією з найбільш актуальних являється проблема використання засобів індивідуального підходу для ефективності педагогічної роботи з учнями. Тому вивчення ефективності індивідуального підходу до учнів є важливим напрямом у моєму педагогічному дослідженні. 3. Опорні наукові і практичні дослідження. У сучасній українській школі урахування індивідуальних особливостей учнів у навчанні та вихованні – це не пристосування мети і змісту навчання і виховання до окремого учня, а пристосування прийомів, методів і форм педагогічного впливу до індивідуальних особистостей з метою забезпечення запрограмованого рівня розвитку особистостей. На мою думку, індивідуальний підхід створює найсприятливіші можливості для розвитку пізнавальних сил, активності, схильностей і обдарувань кожного учня. Такого підходу потребують насамперед важкі вихованці, малоздібні школярі, а також діти з чітко вираженою затримкою розвитку. Від природи діти мають неоднакові інтелектуальні здібності. Тому шкільні програми передбачають створення однакових умов для розвитку задатків і здібностей усіх учнів, наявних у кожного в різному їх поєднанні. Для урахування індивідуальних відмінностей в інтелектуальному розвитку намагаюся керуватися принципом індивідуального підходу до кожного вихованця, організації диференційованого навчання. 4. Технології реалізації провідної педагогічної ідеї.
5. Аналіз результатів професійної діяльності. Методична робота (виступи) 2013-2017 н. р.:
Відкриті уроки (теми) 2013-2017 н. р.:
Позакласні заходи (теми) 2013-2017 н. р. :
Результати роботи з обдарованими 2013-2014 н. р. :
Результати роботи з обдарованими 2014-2015 н. р. :
Результати роботи з обдарованими 2015-2016 н. р. :
Результати роботи з обдарованими 2016-2017 н. р. :
6. Проблеми та труднощі, шляхи їх подолання. Метою роботи є кінцевий результат, який необхідно отримати. В даному випадку це покращення якості навчання, краще засвоєння учнями знань, формування умінь та навичок, задіяння кожного учня по його здібностях і можливостях. Об’єктом дослідження виступає навчально-виховний процес діяльності педагогів та учнів. Принцип індивідуального підходу до учнів дає змогу в умовах колективної навчальної роботи кожному учневі йти до володіння навчальним матеріалом своїм шляхом. Реалізуючи цей принцип, потрібно враховувати рівень розумового розвитку дітей, їх знань і вмінь, пізнавальної та практичної самостійності, інтересів, вольового розвитку, працездатності. Щоб врахувати учнів, учитель повинен уважно вивчити кожного з них, знати їх індивідуальні інтереси. Мені здається, що саме в цьому полягає найбільша складність даної проблеми. Найбільш ефективними шляхами подолання труднощів вважаю наступні: а) можливiсть ставити перед учнями навчальнi завдання, що передбачають пошук; б) створити передумови для використання комплексних розумових дiй; в) навчальнi завдання розв’язуються у процесi сплкування членiв групи, що сприяє вихованню колективiзму, формуванню комунiкативних якостей, подiлу працi мiж членами групи; г) учитель здiйснює керiвництво навчальним процесом опосередковано. Проблема навчання обдарованих дiтей на сучасному етапі розвитку педагогічної думки актуальна. Обдарованi люди приносять велику користь суспільству та державі, є її гордiстю. Тому перед суспiльством, державою, школою i сiм’єю постає проблема навчання i виховання таких дiтей. 7. Власна точка зору на зміст освіти, викладання предмету. Щодо обдарованих учнiв, то особливу увагу звертаю на такi моменти: повне задоволення запитiв найпiдготовленiших дiтей у поглибленому вивченнi предметiв на основi широкого ознайомлення їх iз сучасною наукою; створення умов для задоволення їх рiзнобiчних пiзнавальнях iнтересів i водночас для розвитку здiбностей, виявлених у певнiй галузi дiяльностi; забезпечення можливостей для широкого вияву елементiв творчостi в навчальнiй i позашкiльнiй роботi; залучення їх до надання допомоги своїм однокласникам у навчаннi, в розвитку навчальних можливостей: запобiгання розвитку в них переоцiнки своїх можливостей, лiнощiв через систематичну недонавантаженiсть. Форми роботи з цiєю категорiєю учнiв - груповi та iндивiдуальнi заняття на уроках i в позаурочний час, факультативи. Змiст навчальної iнформацiї для них доповнюю науковими вiдомостями, якi вони можуть отримати в процесi виконання додаткових завдань за той самий час, що й iнші учнi, але за рахунок прискореного темпу обробки навчальної iнформацiї. У методах навчання цих учнiв мають превалювати самостiйна робота, частково-науковий і дослiдницькай шлях до засвоєння знань, умiнь та навичок. Контроль за їх навчаниям завжди спрямовую на постійно поглиблене вивчення навчального матерiалу, його систематизацiю, класифiкацiю, перснесення знань у новi ситуації, виявлення і розвиток творчих елементiв у їх навчання. Домашнi завдання для таких учнiв повиннi бути творчими. Названi моменти в навчальних заняттях доповнюю системою позакласної та позашкiльної роботи (виконання учнем позанавчальних завдань, вiдвiдування занять гуртка або участь у масових тематичних заходах: вечорах, оглядах, конкурсах художньої, технiчної та iнших видiв творчостi та iн). Завжди намагаюсь залучити дану категорію учнів до підготовки в обласних конкурсах, турнірах, захистах наукових робіт, Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня», «Мирний космос» тощо.
| |
Категорія: Колосков С.Ю. | | |
Переглядів: 376 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |