Неділя
20-05-18
16:06
Наші помічники.
Нам виповнилось..
Фільм про школу
Так ми працюємо!
ЗОШ №5 I-III ступенів м.Володимира-Волинського
Головна » Файли » Колосков С.Ю. » Колосков С.Ю.

Комбінований урок з фізики (Колосков С. Ю. 2018)
07-11-17, 17:00

План – конспект

10 – А

Тема: Розв’язування задач на закони Ньютона.

Мета:

а) освітня: ознайомити учнів з використанням прикладного програмного забезпечення на уроці фізики для закріплення знань про закони Ньютона; навчитися визначати шукані величини за допомогою комп’ютера шляхом огляду презентації; закріпити набуті знання про силу, масу та прискорення; пригадати принцип відносності Галілея, а також формули визначення маси та об’єму; пригадати поняття інертності, інерціальних та неінерціальних систем відліку; націлити учнів на творчі елементи діяльності під час уроку.

б) розвиваюча: розвиток в учнів нових умінь і навичок з використанням комп’ютера на уроці; розвиток в учнів уміння досліджувати, самостійно аналізувати умови задач, визначати проблему та розв’язувати її.

в) виховна: виховати в учнів послідовність при виконанні роботи і розв’язуванні завдань, старанність та уважність.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, прикладне програмне забезпечення „Фізика 9”, „Бібліотека електронних наочностей”, програма для створення комп’ютерних презентацій Microsoft Office PowerPoint; дидактичний матеріал.

Тип уроку: Комбінований урок з використанням мультимедіа.

Використана література.

 

  1. Генденштейн Л. Е., Ненашев І. Ю. Фізика. 10 кл. : підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту. - Х.: Гімназія, 2010.-272 с.: іл..
  2. Перышкин А. В. , Родина Н. А. Физика: Учеб. для 9 кл. сред. шк. – М.: Просвещение, 1989.-175 с.
  3. Оноприенко О. В. Проверка знаний, умений и навыков учащихся по физике в средней школе: Кн. для учителя. - М.: Просвещение, 1988.-128 с.
  4. Гончар О. Дидактичні матеріали для тематичного контролю знань з фізики. 9 клас. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2003.-112 с.
  5. Коршак Є. В. та інші. Фізика, 9 кл.: Підруч. для серед. загальноосвіт. шк.- Київ, Ірпінь: ВТФ „Перун”- 2005.-200 с.

 

План уроку.

  1. Організація класу. (1хв.)
  2. Повторення вивченого матеріалу за допомогою прикладного програмного забезпечення „Фізика 9” (10хв.)
  3. задач за допомогою презентації. (15 хв.)

4. Самостійна робота учнів за дидактичним матеріалом (12 хв.)

  1. Перевірка результатів ( 2-3хв.)
  2. Підсумки. (5хв.)

7. Д/з повторити §......, вправа ...... (після оголошення теми уроку!!!)

 

Хід уроку.

 

 

 

Після огляду ППЗ «Фізика 9» учням пропонується мультимедійна презентація, підготовлена вчителем. Умови завдань презентації:

Пояснити, дії яких тіл компенсуються в таких випадках:

а) підводний човен перебуває в спокої у товщі води;

б) підводний човен лежить на твердому ґрунті.

 

Парашутист спускається, рухаючись рівномірно і прямолінійно. Пояснити, дії яких тіл компенсуються.

 

У поліні застряла сокира, якою рубали дрова. Як краще ударити об тверду опору, щоб розрубати поліно, - вниз поліном, чи вниз обухом сокири?

 

Порівняти прискорення двох стальних куль під час зіткнення, якщо радіус першої кулі в 2 рази більший від радіуса другої. (rсталі=7800кг/м3).

 

 

Порівняти прискорення двох куль однакового радіуса під час взаємодії, якщо першу кулю зроблено із сталі, а другу – із свинцю. (rсталі=7800кг/м3; rсвинцю=11300кг/м3).

 

М’яч від удару футболіста летить вертикально вгору. Визначити й порівняти сили, що діють на м’яч:

а) у момент удару;

б) під час польоту м’яча вгору;

в) під час польоту м’яча вниз;

г) під час удару об землю.

 

Під дією сили 150 Н тіло рухається прямолінійно. Якою є маса тіла, якщо залежність його координати від часу має вигляд: x=75+30t+0,5t2?

 

 

Розглянувши завдання презентації учні отримають роздатковий матеріал, з яким працюють самостійно:

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язування задач на закони Ньютона

Варіант 1

 

  1. Прискорення, якого набуває тіло під дією сили (за 2-им законом Ньютона), визначається формулою:

а) ; б) ; в) ; г) .

 

  1. Реактивний літак масою кг рухається під час посадки з прискоренням 5 м/с2. Визначити гальмівну силу.
  2. Два хлопчики, маси яких 40 і 50 кг, стоять на ковзанах на льоду. Перший хлопчик відштовхується від другого із силою 10 Н. Яких прискорень набувають хлопчики?

 

 

Розв’язування задач на закони Ньютона

Варіант 2

 

  1. Одиниця сили ньютон (Н) виражається через найменування одиниць основних фізичних величин так:

 

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Сила 60 Н надає тілу прискорення 80 см/с2. Визначити масу тіла.
  2. За якими дослідами можна встановити третій закон динаміки? Відповідь обґрунтуйте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Колосков С.Ю. | Додав: машина
Переглядів: 135 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0